Ce este și ce rol are obiectivul profesional

Deși e o secțiune aflată între primele categorii în CV, foarte mulți pur și simplu nu completează nimic sau o șterg din CV. Totuși această secțiune îl ajuta pe angajator să te cunoască rapid mai bine și îl poate convinge că ești persoana potrivită pentru poziția pentru care recrutează. Obiectivul profesional este o oportunitate de introspecție și auto-evaluare și de a-ți seta țeluri pe termen mediu și lung. Faptul că ai capacitatea de a trece prin aceste etape arată angajatorului că ai potențial .  În obiectivul profesional te prezinți pe scurt, prezinți modul în care ai evoluat profesional până acum și prezinți câtea competențe cheie care crezi că îl vor convinge pe angajator că ești potrivit pentru poziție. Desigur, avem vechea vorbă din popor –Omul plănuiște și Dumnezeu râde, însă a nu avea un plan și a trăi de pe azi pe mâine așteptând ca lucrurile să se întâmple poate genera multa insatisfacție și de cele mai multe ori lipsa unei direcții clare te va împiedica să ajungi undeva anume.

Pentru a ieși în evidență, de fiecare dată când aplici pentru o poziție sau într-o companie rafinează-ți și adaptează-ți obiectivul profesional ca să demonstrezi încă de la începutul CV-ului că oferi cel puțin cât cere descrierea poziției. Desigur ceea ce rezumi în obiectivul profesional va fi atins mai pe larg în secțiunile din CV pentru că vrei să demonstrezi consistență.

Adaptarea obiectivului profesional va fi remarcată de potențialul angajator și îi va demonstra ca nu ești genul care trimite CV-uri la toată lumea, că citești anunțul de angajare, că abilitățile tale corespund cu ceea ce caută și îi argumentezi cum ești potrivit, îi arată ce aduci companiei sale, că iți dorești sa ai oportunitatea de a fi angajat acolo, practic te ajută să te vinzi mai bine, săî araăți că nu ești ca ceilalți.

Fă diferența între obiective pe termen scurt și mediu și obiective pe termen lung. În general obiectivele pe termen lung nu includ pașii pentru atingerea obiectivului pentru că sunt prea îndepărtate și presupun o serie de etape intermediare asupra cărora nu avem control. Pentru setarea obiectivului profesional ne gândim la perioade de timp cât de cât apropiate de prezent – de exemplu următorii 5 ani, pentru că știi încotro te îndrepți în acest orizont de timp și poți stabili de ce resurse ai nevoie și ce pași trebuie să întreprinzi ca să ajungi acolo.

Ca orice fel de obiectiv și obiectivul profesional poate fi setat cu succes în baza acronimului SMART :

S – specific

M – măsurabil

A – accesibil

R – relevant

T -temporal

Profesorul Robert S. Rubin (Universitatea Saint Louis) propune chiar actualizarea acestor criterii prin adaugarea literelor  E (evaluare) și R (revizuire) care reflecta importanta actualizării și a feedbackului.

Cum procedezi?

– Scrie ce iși vine în minte când te gândești la țelurile tale (rămâi în sfera profesională)

– citește ce ai scris – verifică că sunt țeluri care se raportează la tine, sunt realiste și concretizabile (să aduci pacea în lume e un obiectiv măreț, însă pentru mulți dintre noi e departe de putința noastră a concretiza așa un obiectiv complex)

– verifică că ai păstrat doar obiective pozitive. Că sunt lucruri care dorești să se întâmple, nu ceva ce vrei să eviți (de exemplu dacă țelul tău este – nu vreau să mai fiu stresat- alege echivalentul optimist – vreau să fiu mai relaxat)

– analizează lista și verifică ca aceste obiective sa nu fie generaliste – vreau să fiu mai sănătos , vreau să fiu mai comunicatov- deși sunt țeluri bune, acestea sunt obiective foarte generale, deci și îndeplinirea lor va fi vagă pentru că nu poți stabili o cale de a le atinge și nici nu vei avea certitudinea că le-ai atins.

Specific

În stabilirea unui obiectiv caută să îl definești astfel încât să poți identifica acțiunile specifice pe care le ai de făcut pentru a-l atinge. Practic obiectivele se traduc în acțiuni, în etape care pot fi evaluate ca și grad de îndeplinire al acelui obiectiv. Dacă obiectivul nu e specific și este general, cum îți vei da seama că l-ai îndeplinit? Vei putea să îl îndeplinești vreodată? Un țel clar, bine identificat îți permite să stabilești clar pașii pe care îi ai de făcut pentru a ajunge acolo. De asemenea îți vei putea observa progresul și vei ști ce mai ai de făcut , ce măsuri de corecție trebuie să iei pentru a ajunge unde ți-ai propus. De exemplu un obiectiv vag sună astfel – vreau să îmi îmbunătățesc abilitățile de scriere și înțelegere în limba engleză. Un obiectiv specific este – voi putea scrie corect și cu limbaj profesional o prezentare în limba engleză despre evoluția domeniului reciclării uleiului menajer.  Descrierea obiectivului este specifică, pot identifica pașii de parcurs și pot găsi alternative dacă ceva nu funcționează fără a interveni asupra obiectivului.

Măsurabil

Vrei ca atunci când ai atins obiectivul să îți dai seama. De aceea de la bun început trebuie să poți indetifica ce vrei vedea/simți/auzi/avea atunci când obiectivul va fi fost atins. Vei vrea dovezi concrete care nu lasă loc la interpretări. Vreau să fiu mai sănătos, cum vei avea convingerea că ai atins acest țel? Vreau sa fiu mai sănătos prin renunțarea la fumat, alergarea cel puțin  30 de minute de 3 ori pe săptămână și consumarea a cel puțin o porție de legume pe zi este   un obiectiv suficient de  rafinat a cărui realizarea poate fi cuantificată la fiecare pas. Faptul că vei putea să constatți progresul făcut te va motiva și îți va da posibilitatea să te bucuri de micile victorii de pe parcurs. Faptul că un obiectiv e măsurabil îți dă și posibilitatea să poți evalua constant progresul, să iei măsuri să îți revizuiești parcursul după caz.

Accesibil

Obiectivul ales este realizabil? Trebuie să ai în vedere eforturile necesare pentru a-l atinge, timpul și alte costuri în contextul priorităților și obligațiilor pe care le ai. În mod cert e bine să îți dorești mai multe de la tine, dar ancorarea în realitate e cheie pentru a nu te descuraja. Un obiectiv foarte dificil de atins va presupune etape în care se prea poate să suferi dezamăgire după dezamăgire și crește riscul să renunți. În mod cert poți ținti la stele   – cu voință , perseverență și planificare… poate n-o să atingi stelele, dar s-ar putea să ajungi la jumătatea drumului, ceea ce este oricum o mare realizare. Obiectivul pe care ți-l setezi trebuie să poată fi în mod rezonabil atins cu resursele pe care le ai disponibile . Dacă ai 150 cm înălțime și vrei să ajungi mare jucător de baschet, din păcate acest obiectiv nu este accesibil.

Relevant

Fiecare are o direcție reprezentativă în viață, așa că obiectivul trebuie să fie relevant pentru cariera și viața celui care și-l propune. Întrebarea pe care trebuie să ți-o pui este –de ce vreau să ating acest obiectiv? . Analizează dacă îndeplinirea obiectivului are legătură cu direcția ta profesională și personală, pentru că asta te va motiva să găsești timp și resurse să îl atingi. Obiectivele pe care ni le setăm conlucrează la direcția noastră în viață (dacă nu au nicio legătură cu direcția ta profesională, irosești resurse pentru ceva ce nu e important pentru tine și crește riscul să renunți pe parcurs).

Temporal

Timpul înseamnă bani. Timpul este o resursă valoroasă pe care prea mulți nu o apreciază ca atare, fiind irecuperabil. Așa că setează un reper temporal pentru îndeplinirea obiectivului, dar ai grijă ca deadlineul să fie proporțional și rezonabil cu obiectivul pe care ți l-ai propus. Dacă iți dai 10 ani să renunți la fumat, în mod cert intervalul de timp e prea larg pentru un asemenea țel. În plus în acest timp ve crește personal și profesional, te vei maturiza și e posibil să îți pierzi interesul și motivația pentru obiectiv. Păstrează un grad moderat de flexibilitate cu termenul – dacă ți-ai propus să faci ceva în termen de un an , dar reușești abia după un an și două luni, e cazul să te feliciți, te-ai încadrat respectabil în ce ți-ai propus. Pe de altă parte nu îți seta termene prea strânse, drumul spre atingerea obiectivelor este o ocazie de a învăța, de a deveni mai bun personal și profesional, așa că nu transforma această oportunitate într-o cursă nebună, te va epuiza , vei rata lecții importante și îți va reduce și din satisfacția de la îndeplinirea obiectivului. Orizontul de timp setat inițial poate fi revizuit  dacă pe parcurs remarci că etapele decurg mai greu decât planificasei. Un exemplu de a adapta un obiectiv ca acesta să devină temporal este – vreau să îmi renovez casa în vreau să renovez o cameră din caza la fiecare șase luni.

Evaluabil

Noile abordări propun o extindere a modelului SMART la SMARTER. Pentru unele persoane este foarte important ca obiectivul să fie evaluabil, și asta nu doar la final , ci și pe parcurs. Pentru că mulți își iau energia de a continua din feedbackul primit, din evaluarea obiectivă a situației din reasigurarea că sunt pe calea cea bună. Tu te cunoști cel mai bine, dacă ești o astfel de persoană , reevaluează periodic statusul începlinirii obiectivului. Asta te va ajuta să îți canalizezi mai bine energia și te va ajuta să nu te abați de la calea asumată. Odată cu obiectivul, stabilește și intervale de timp rezonabile în care să evaluezi statusul astfel încât să poți lua măsuri de corecție dacă ești în urmă sau te-ai abătut de la traseul inițial.

Așa cum într-o prezentare în fața unui public o glumă sau o mică povestioară relaxează și captivează audiența pentru ce urmează, stabilind o conexiune între public și speaker, așa obiectivul profesional este „cârligul” care atrage recrutorul și îi oferă o „degustare” din ceea ce urmează în CV-ul tău.

Chiar am nevoie de un obiectiv profesional?

Da. Chiar dacă ești la începutul carierei este indicat să completezi această secșiune din CV pentru că te va ajuta să ieși din mulțime. Da sigur, vei atinge pe larg aceste puncte rezumate în cadrul obiectivului în cadrul CV-ului, însă de multe ori angajatorii nu mai ajung să îți citească CV-ul până la capăt, așa că ai nevoie de această secțiune să îi atragi atenția , să îl faci să citească până la capăt. Practic îi servești din start informațiile pe care le caută, pe care însă trebuie să te asiguri că le va regăsi consolidate în secțiunile următoare din CV.

Revizuibil

Viața e impreviozibilă, la fel și timpul în care trăim. Unele circumstanțe ne pot face să ne resetăm , să ne reașezăm prioritățile. De aceea este bine să păstrăm un grad de flexibilitate cu obiectivele noastre care să ne permită să le adaptăm fără a renunța la ele. De exemplu dacă îți propui să iți crești economiile stabilind un țel anual și implicit o sumă lunară de pus deoparte, dar apar de exemplu niște reparații urgente , este în regulă să iți revizuiești obiectivul sau orizontul de timp pentru realizarea lui. Revizuirea poate să se dovedească a fi o unealtă cu 2 tăișuri. Chiar dacă e bine să păstrăm o oarecare flexibilitate cu obiectivele, asta nu trebuie să devină o alternativă în lipsa unor situații de forță majoră (de exemplu dacă îți pierzi interesul sau te plictisești de acțiunile pentru îndeplinirea unui obiectiv, acestea nu sunt motive importante pentru revizuirea lui). Tot ce ne propune necesită muncă, perseverență, investirea de timp și resurse, așa că dacă ai de gând să folosești portița revizuirii pentru lene și complacere, mai bine îți setezi obiective mai realiste pentru persoana ta.

Revizuirea este permisă și atunci când prioritățile din viața ta se schimbă. Poate ca proaspăt absolvent de pe băncile facultății ți-ai dorit să ajungi partener/asociat la firma unde lucrezi și pentru asta ai investit ore suplimentare peste program, dar odată cu întemeierea unei familii și apariția copiilor, prioritățile au migrat către echilibru între viața profesională și cea personală, în acest caz fiind natural ca obiectivele tale să fie revizuite în corelare cu noile tale aspirații personale și profesionale. Nu trebuie să te agăți de un obiectiv doar pentru că l-ai setat, fie îl revizuiești, fie renunți la el dacă nu mai rezonezi cu el.

Obiectivul profesional potrivit pentru tine

Multe persoane caută exemple de obiective în spațiul online. Și asta e natural, vrem să sune bine, să fie atractiv, să ne ofere o extra șansă în fața competiției. Exemplele sunt în mod cert utile, ne ajută să înțelegem mai bine abordarea SMART(ER), însă cel mai important lucru este ca obiectivul să te reprezinte, să fie potrivit pentru tine. Sinceritatea este esențială când vine vorba de cariera ta, așa că aplic-o și în setarea obiectivului profesional. Dintr-un obiectiv profesional sincer ai de câștigat atât tu, cât și potențialul angajator. El ști ce îți dorești, obiectivul tău este în acord cu nevoile lui de personal și pentru că știe că are de câștigat dacă are angajați satisfăcuți, va încerca să îți ofere oportunități de învățare și de dezvoltare în acord cu acest obiectiv.

Atunci când iți alegi obiectivul, analizează-l aten, e bine să identifici motivația din spatele acelui obiectiv, de ce vrei să îl atingi. Asta te va ajuta să găsești energia să te ridici și să mergi mai departe atunci când acțiunile nu duc acolo unde îți dorești și te lovești de diverse obstacole.

Privește imaginea de ansamblu – obiectivul tău profesional va contribui într-un fel sau altul la succesul echipei tale. Amitește-ți asta atunci când sarcinile de zi cu zi te copleșesc.

Vizualizează, folosete-ți creativitatea. Poți să faci un colaj, un desen cu creioane colorate sau carioci. Scrie un paragraf despre cum te va face să te simți îndeplinirea acelui obiectiv. Dincolo de raționalizarea obiectivului, cu aceste exerciții (care poate îți par de școală primară) îți vei activa și cealaltă emisefră cerebrală. Cumva, te vei pune integral în slujba îndeplinirii acelui obiectiv, îl vei internaliza mai ușor.

Alege echilibrul – fiecare dintre noi are un anumit nivel de confort în fața noutăților și provocărilor. Alege un mix potrivit pentru tinw, pentru succes va trebui să explorezi treitorii noi, dar nu vei fi părăsit complet zona ta de confort, familiară. Ideal este să îți poți atinge obiectivele profesionale fără să îți mănânce timpul liber, dar adevărul e că trebuie să stabilești niște intervale de renunțare în interiorul cărora te simți confortabil să renunți la viața personală în favoarea celei profesionale și invers.

Scrie obiectivul în stilul tău. Încearcă să nu te lungești foarte mult. Poți opta să menționezi rezultatul pe care vrei să  îl atingi și apoi câțiva pași pe care ai de gând să îi parcurgi pentru a-l atinge.

Ai în vedere că obiectivul răspunde concentrat la întrebările:

-ce competențe ai? – aici trebuie să ai în vedere acele abilități care fac din tine candidatul perfect pentru post, așa că citește cu atenție descrierea postului și cerințele

– care este experiența ta care susține aceste competențe? – ce funcții sau posturi ai ocupat, ce responsabilități ai avut – dacă posturile ocupate până atunci nu sunt neapărat într-o legătură organică cu postul pentru care aplici, trece în revistă cursuri, calificări, orice document sau activitate extra-profesională care poate crea legătura de care ai nevoie.

– de ce sunt relevante competențele și experiența ta pentru post? – cum poți ajuta compania în cazul în care ești persoana aleasă – atenție, aici este relevant cu ce vii tu în companie, nu ce te aștepți să primești de la ei.

Dacă experiența profesională lipsește, bazează-te pe educație, pe stagii de practică, pe internshipuri sau schimburi de experiență, pe burse Erasmus sau alte kobilități similare, pe participări la proiecte cu acoperire locală, națională sau internațională.

 

Cum nu trebuie să fie un obiectiv profesional

  1. Obiectivul profesional este despre tine, dar este și despre ce poți face tu pentru companie. Nu e povestea vieții tale de când ai terminat liceu până în prezent și nu este nici despre ce-ți dorești tu să ți se întample la noul loc de muncă pentru evoluția ta profesională. Angajatorul nu vrea deocamdată să afle la ce cursuri îți dorești să te trimită pentru că momentan nu este convins că te va angaja. Așa că arată-i ce beneficii poate avea de pe urma ta și folosește interviul pentru a afla ce beneficii iți oferă. Folosește această secșiune din CV ca să ajungi acolo!
  2. Obiectivul profesional e unul și bun. Această afirmație e relativă pentru că obiectivul profesional se contextualizează la fiecare angajator. Ori angajatorii sunt diferiți și au cerințe diferite, deci nu poți folosi acelși obiectiv în toate aplicațiile. Depune un efort și adaptează-l la cerințele jobului și nu te baza ca aplici pentru poziții similare.
  3. Greșelile de ortografie nu au ce căuta în CV și deci nici în această secțiune de început. Un obiectiv bine scris necesită timp, atenție și capacitate de analiză. Deci citește-l și recitește-l de câteva ori.
  4. Jumătate de pagină. Da, sunt multe de sintetizat în obiectivul profesional, dar prea mult text va face ca angajatorul să își piardă răbdarea și atneția de a citi și va avea exact efectul invers celui scontat. Daca nu te-ai putu încadra în 3-4 fraze, ai scris prea mult. Câteva rânduri sunt suficiente și cam atât va avea răbdare un recutor în medie să decidă dacă citește sau nu mai departe. De aceea folosește cuvintele potrivite și nu te întinde la vorbă, limitează-te la esențial.
  5. Informații irelevante sau vagi – angajatorul vrea să citească în obiectivul profesional punctual cum și de ce ești potrivit pentru poziție. Nu îl interesează că ai terminat o facultate cu profil tehnic și nici că ai făcut cursuri de specializare sau perfecționare în domeniu dacă nu îi spui care sunt. De asemenea nu sunt relevante interesele tale provate cum sunt ieșirile cu prietenii sau călătoriile (poate dacă aplici pentru postul de ghid turistic). Lasă declarațiile vagi și pompoase, cuvintele mari, dar goale nu mai impresionează pe nimeni.
  6. Expresiile generice – nu te folosi de expresii generice și clișee, cum sunt cele care se referă la dorința de a acumula mai multă experiență , alege în schimb detalii specifice poziției pentru care aplici și arată cum ai acumulat experiență în gestionarea sarcinilor relevante pentru post.
  7. Chiar dacă asta urmărești pe plan personal, pe cel care te recrutează nu îl interesează că vrei să devi șeful lui în 5 ani. Vrei oportunitatea să arăți ce poți și ce ști, genul ăsta de obiectiv te va face să pari încrezut și exagerat.
  8. Nu opta pentru un obiectiv profesional multiplu – nu e ok sa vrei si inginerie civila și marketing si resurse umane ca si domenii țăntă. Hotărăște-te! Plurivalența nu va fi apreciată de niciun recrutor, e clar că nu poți să le faci bine pe toate și că nu ști ce îți dorești.

Așa cum am menționat mai sus, obiectivul profesional este despre tine și despre angajatorul vizat, deci este în mod cert unic. Dar știm și că ne e mai ușor să înțelegem teoria dacă avem în față exemple considerate corecte. Așa că expunem mai jos câteva.

Exemple de obiective profesionale pentru început de carieră

 

Începe cu abilitatea ta care te face un candidat puternic raportat la cerințele postului. Spune cum te ajută educația ta să performezi dacă ești angajat. Precizează poziția pentru care candidezi și compania și spune-le cum vei aduce valoare adăugată pentru ei.

  1. Absolvent de studii superioare în design la Universitatea din Cluj, perseverent și flexibil doresc să îmi dezvolt abilitățile creative la casa de modă Afrodita. Am absolvit cu nota maximă cursul școlii Parsons din Oradea, sunt dedicat , responsabil , capabil  de efort prelungit și sunt dispus să învăț de la cei mai buni.
  2. Mecanic auto cu studii tehnice de specialitate absolvite în 2019 al Colegiul tehnic ABC, deținător permis de conducere categoria B, stăpânesc bine tehnicile moderne de diagnosticare și doresc să îmi dezvolt abilitățile de reparare a autovehiculelor în cadrul Total Auto Service. Sunt atent la detalii, organizat, pasionat de tehnică și perserverent și vreau să contribui la creșterea bazei de clienți a serviceului unde voi lucra.

Exemple de obiective profesionale pentru schimbarea carierei

 

Schimbarea carierei este un moment delicat care ridică o serie de provocări în scrierea obiectivului profesional. Nu vei avea experiență specifică, dar ai o serie de competențe transversale care sunt ușor transferabile în orice domeniu. Acestea sunt – abilitățile de comunicare, capacitatea de a rezolva probleme, perseverența, atenția la detalii, capacitatea de a fi organizat, de a lucra individual și de a lua decizii cu privire la porpia muncă, integritatea, flexibilitatea, dedicarea,etc. Va trebui să găsești între abilitățile tale pe care care sunt relevante pentru noul domeniu și va trebui să le alegi pe acelea care se potrivesc cerinței postului.

Iată câteva abilități cheie care în principiu se vor potrivi oricărei schimbări de traseu profesional:

  • abilitatea de a comunica eficient la toate nivelurile
  • capcitatea de a prioritiza și de a organiza timpul astfel încât să poți gestiona mai multe sarcini simultan și să respecți termenele de predare ale fiecăreia
  • capcitatea de analiză și sinteză și de a lua deciziile potrivite în baza celor astfel identificate
  • capacitatea de a lucra independent sau ca membru al unei echipe

Să presupunem că ai lucrat la un call-center servicii clienți și vrei să devi șofer Uber:

  1. Șofer cu 8 ani experiență, cu abilități de comunicare dovedite cu o gamă diversă de clienți, capabil să gestionez situații dificile și să îmi mențin calmul și profesionalismul, cu rating de 4,6 stele din 5 în cadrul echipei de customer care a unei companii de servicii medicale, doresc să devin șofer Uber.
  2. Director de marketing experimentat , îmi doresc o nouă cale profesională în cadrul Asociației pentru Copii ca ofițer de comunicare unde vreau să îmi pun în slujba dezvoltării comunității pasiunea pentru oameni și cei peste 15 ani de experiență în marketing și comunicare .

Exemple de obiective profesionale pentru cei cu experiență

  1. Bucătar cu studii la școala gastronomică Ionesco , cu o experiență de 12 ani dintre care 8 ani ca chef și onorat cu o stea Michelin, doresc să fiu angajat în restaurantul de 3 stele Sunt atent, creativ, energic , foarte priceput în crearea meniurilor originale  vreau să ofer clienților restaurantului o experiența  culinară deosebită și un serviciu la standarde excepționale.
  2. Persoană motivată și orientată spre consumator, cu certificare Google Analytics si Adwords si 5 ani expriență în dezvoltarea de campanii de marketing in retailul online, vreau să mă angajez în cadrul ABCmag. Dețin bune abilități SEO și SEM, sunt atent la detalii și doresc să maximizez veniturile și expunerea brandului către consumatori prin intermediul comunicațiilor de marketing integrate.

Exemple de – AȘA NU în cazul obiectivelor profesionale

  1. Caut provocări care să-mi permită să îmi folosesc abilitățile pentru succesul organizației.
  2. Vreau o carieră satisfăctătoare în care să îmi pot folosi competențele pentru dezvoltarea personală și profesională.
  3. Doresc să lucrez într-un mediu competitiv și plin de provocări în care pot servi organizației, dar pot să-mi clădesc și cariera.
  4. Vreau să excelez în domeniu cu perseverență, dedicare și dorința de a munci.
  5. Caut să lucrez într-o companie în care să îmi folosesc educația și competențele pentru a ajuta compania să își depășească țintele financiare și unde să am oportunitatea să avansez.
  6. Obiectiv: contabil junior
  7. Obiectiv profesional: poziție permanentă într-o companie mare

Nu uita:

SIMPLU, CONCIS, LOGIC, COERENT, RELEVANT ȘI ATRACTIV.

Fă o alegere atentă a carierei, acordă-ți timp pentru introspecție și autoevaluare și apoi dedică-te scrierii unui CV care îl va convinge și îl va cuceri pe recrutor din primele rânduri.

Reia în CV și consolidează aspectele menționate în obiectivul profesional. Degeaba ai scris că ai absolvit un curs de SEO în obiectivul profesional dacă nu reiei informația în secțiunea educație și formare , menționând perioada, competențele dobândite, formatorul și diploma/certificarea obținută. Consistența face ca CV-ul tău să fie credibil și luat în serios.

Cum gestionăm oponenții obiectivului profesional?

Mulți profesioniști din recrutare spun   că secțiunea obiectiv profesional    e un spațiu irosit într-o organizarea tipografică limitată cum este CV-ul și încă o secțiune pe care nu trebuie să uiți să o actualizezi de fiecare dată când aplici pentru o poziție nouă. Ei consideră că includerea lui este nepotrivită pentru generațiile tinere și că nu mai este la modă, fiind doar o schemă de a umple spațiul așa cum este și secțiunea referințe disponibile la cerere. Studiile spun că ai la dispoziție 8 secunde să captezi atenția celui care ăți citește CV-ul, așa că de ce le-ai irosi pe secțiunea asta?

Noi credem că indiferent de cum alegi să intitulezi această secțiune, obiectiv profesional, profil profesional sau brand profesional, este foarte important să faci acest paragraf despre tine relevant pentru angajatorul tău folosind cuvinte cheie aplicabile experienței tale, abilităților tale și postului pentru care aplici.

Folosește eficient cele 8 secunde, atrage atenția cu o declarație bine formulată și succintă și ai grijă ca fiecare secțiune din CV-ul tău să conteze în creearea imaginii pe care ai vândut-o la începutul CV-ului.

Cu ce poți înlocui secțiunea de obiectiv profesional?

Dacă te afli printre oponenții acestei secțiuni din CV, noi îți recomandăm să o înlocuiești cu o secțiune care să atragă recrutorul să îți citească întregul CV. O poți înlocui cu un rezumat al calificărilor sau un profil al calificărilor. Aici vei enumera abilitățile, realizările, experiența și calificările relevante pentru poziția pentru care candidezi. În acest profil nu vei indica un obiectiv dar vei creiona direcția profesională pe care o dorești, vei arăta că ai expriență relevantă și vei menționa abilitățile care te fac potrivit pentru post și care sunt de fapt cele de pe urma cărora va profita organizația dacă te angajează. Poți folosi liniuțe pentru a trece în revistă rezumatul calificărilor sau poți folosi fraze în cadrul cărora să enumeri calificările tale.

Profilul profesional este o variație a obiectvului profesional care pune accent pe ceea ce ai tu de oferit angajatorului. Dacă un obiectiv profesional ar suna de forma – Profesor de chimie cu peste 10 ani experiență în sistemul  de învățământ de stat doresc angajarea în sistemul privat, un profil profesional ar putea fi – Profesor de chimie cu peste 10 ani experiență în sistemul  de învățământ de stat, am reușit să implementez cu succes metode predare alternative cu rezultate foarte bune la concursuri școlare și examene naționale. Profilul profesional îi arată angajatorului potențial ce aduci la „masă” și de ce ești persoana potrivită pentru ceea ce caută și ce vei face pentru el. Poți opta pentru una-două fraze (limiteaza-te la 4-5 rânduri) sau poți alege formatarea cu liniuță de la cpătul rândului.

Declarația de brand este o alternativă potrivită mai degrabă celor care au deja expriență relevantă sau celor care au calificări educaționale speciale și relevante.

Marketing executive

Expert în marketing cu 6 ani expriență în gestionarea conturilor social media corporative,  creativ, orientat către client ,cu atenție la detalii.

De asemenea poți opta pentru o secțiune introductivă în CV   utilizând un titlu care îți rezumă pe scurt expriența (de obicei prin formatare aparte) – de exemplu :

Software Developer cu 7 ani expriență în dezvoltarea de software de gaming

  • abilități de lucru în diverse platforme
  • experiență în pregătirea și mentoratul noilor colegi
  • abilitatea de a transpune problematici software complexe în terminologie accesibilă

Dacă optezi pentru această variantă evită clișeele, nu lista competențe transversale, ci competențe specifice relevante pentru poziția pentru care aplici. Va trebui să personalizezi secțiunea la fiecare job la care aplici. Această opțiune este potrivită mai degrabă pentru cei care au deja expriență profesională relevantă și e o variantă care atrage atenția atât prin formatare cât și prin conținut.

Indiferent ce variantă decizi că se potrivește mai bine CV-ului tău, analizează cu atenție cerințele angajatorului pentru poziție și abilitățile tale care răspund acelor cerințe. Toate variantele pun în valoare abilitățile tale în perspectiva necesităților angajatorului. În final toate variantele te vor ajuta să arăți angajatorului încă din primele secunde că ești un candidat valoros pentru jobul pe care îl oferă.

Redu!Reutilizeaza!Recicleaza! / Reuse!Recover!Recycle!

Termenii utilizaţi în  prezentul document  pentru denumirea diverselor roluri se înţeleg atât la feminin, cât şi la masculin.

Protejeaza mediul inconjurator!-Gandeste-te la mediu inainte de a printa / Protect the enviroment! Are you sure you need to print this ?

PRINCIPIILE DUPA CARE NE GHIDAM:

– egalitatea de gen
– nediscriminare
– accesibilitate pentru persoane cu dizabilitati
– protectia mediului si a biodiversitatii
– imbunatatirea accesibilitatii utilizarii si calitatii – tehnologiilor informatiei si comunicatiilor

2019-11-15T12:49:03+00:00